Cum noile modificari fiscale au adus mari provocari pentru comerciantii din Romania, iar procesul de implementare a noilor case de marcat este in toi, va propunem o recapitulare a principalelor informatii pe care orice retailer trebuie sa le aiba in vedere in perioada aceasta:
- Pana la 1 august 2018 s-au mai putut comercializa case de marcat cu rola de hartie. Asadar, nu va procurati astfel de aparate, utilizarea lor devine ilegala.
- 1 septembrie 2018 a fost termenul limita pana la care firmele mari si mijlocii trebuie au trebuit sa-si doteze magazinele cu case de marcat cu jurnal electronic, in timp ce companiile mici mai au ragaz in acest sens pana la 1 noiembrie, conform noii legislatii fiscale.
- Sanctiunile pentru nedotarea corespunzatoare se vor aplica incepand cu 1 noiembrie.
- Intre timp, pana la finalizarea implementarii noilor aparate de marcat, organele de control abilitate vor derula “actiuni de tip preventiv si de indrumare”. Mai multe informatii aici: https://goo.gl/UW5XV1
Va recomandam sa nu lasati implementarea pe ultima clipa pentru a evita stresul, eventualele costuri suplimentare si mai ales amenzile!
Gasiti aici noile case de marcat cu jurnal electronic, conforme cu noile modificari fiscale: https://goo.gl/C5n9W6
Resurse utile:
- Ghid ANAF despre casele de marcat electronice, aici: https://goo.gl/vunDQh
- Lista distribuitorilor autorizati de aparate de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, aici: https://goo.gl/1NVgfn